Tapasin viime viikolla kahden suomalaisen markkinoille suuren vaikutuksen tehneen menestystarinan: Koneen ja Supercellin. Molemmat yritykset ovat luoneet maailmanlaajuisen menestyksen ja ottaneet innovaattorina Suomen markkinointialaan.
Kone Oyj on Suomen suurin ensimmäisen moottoriteiden jälkeen kehitetyn liikkuvien mekanismien järjestelmään erikoistunut valmistaja. Vuonna 1968 perustettu Kone on aiemmin tuottanut pelastuslaitetta, mutta nykyään harvoin valmistaa erilaisia hissejä, liukuportaita ja esteetöntä liikkumista edistäviä laitteita. Yrityksellä on toimintaa yli 50 maassa ja kansainvälinen yrittäjyys sekä visio syventävät tuotteen yleismaailmallista tunnettuutta.
Supercell puolestaan on suomalainen elektronisen viihteen alan innovaattori, joka puolestaan on saavuttanut menestystä mobiilissa teollisuudessa. Yritys on tehnyt muutama hitti iPhone- sovelluksien paikan sekä useita eri pelejä. Heidän suurin nimike, Clash Of Clans, on vetovoimainen miljoonille pelaajille ja kesto kuluvan vuoden aikana Supercell on ylittänyt 5 miljardia dollaria pelaamiseen perustuvasta liiketoiminnasta Yhdysvalloissa vallankumouksellisiin peleihinsa verkottunein artikkelein.
Kun tapasin nuo menestystarinat, olin vaikuttunut siitä, miten Kone ja Supercell ovat saavuttaneet tavanomaisten olosuhteiden ulkopuolella menestymällä monilla kansainvälisillä markkinoilla. He ovat molemmat antaneet isomman panoksen suomalaisen markkinointialan ympäristöön ja heidän menestystarinansa ovat todellakin vastaanotettuja runsain mitoin.
Tapasimme vierailemassamme Helsingin Liiketoimintakeskus Forumissa Suomen markkinoiden bestsellerit. Nämä maamme tunnetuimmat, menestyneimmät ja arvostetuimmat yrittäjät pohjustivat meille alan nykytilaa ja antavat vinkkejä liiketoiminnan kehittämiseen.
Keskustelu kulki mukavasti ja keskittyi kahteen asiaan: kuinka luoda asiakkaalle hyödyllinen tarjous ja kuinka markkinoida tuote menestyksekkäästi.
Yrittäjien puheenvuorot olivat erittäin ymmärrettäviä ja inspiroivia. He olivat esimerkkeinä rikastuneista yrittäjistä, joilla oli runsaasti tietoa ja kokemusta menestyksekkäiden liiketoimintojen vaatimasta työstä. Heillä oli ennen kaikkea vision selkeänä mielessä – luoda tuotteita tai palveluita, jotka vastaisivat asiakkaan tarpeita ja joita he olisivat valmiita ostamaan. Monet yrittäjistä olivat myös aktiivisesti mukana verkostoitumassa muiden saman alan ammattilaisten sekä uusien mahdollisuuksien parissa.
Kokouksen loputtua meillä oli runsaasti uutta inspirationa ja keinoja, joilla loksahtelevia bisnesideoita voi muuntaa menestyksen avaimiksi. Seuraavan liikeideamme toteuttamiseen tarvittava panostus on nyt pieni hintalappu verrattuna siihen mihin se voisi viedä meitä. Kohtaamamme Suomen markkinoiden bestsellerit ovat kuitenkin varmoja siitä, että satsaukset palkitaan tulevaisuudessa!
Viime vuosina yhä useammat suomalaiset ovat alkaneet etsiä ja löytää uusia tapoja nauttia ja suunnitella kuluttajamarkkinoille. Markkinoiden bestsellerit ovat hyviä esimerkkejä tästä liikkeestä. Ne tarjoavat laadukkaita tuotteita edulliseen hintaan ja tarjoavat erilaisen vaihtoehdon kaupoille.
Olemme viime vuosina oppineet paljon siitä, miten oikein markkinoitaan ja myydään markkinoiden bestsellereitä. Monet yrittäjät luottavat bestsellerien myymiseen, koska ne ovat helpompia myydä ja ne tuottavat paremman tuloksen. Bestsellerleitä on helppo ostaa joko verkkokaupoista tai paikallisista kaupoista.
Usein markkinoiden bestsellerien ostaminen on helppoa, mutta heidän tapaamisensa voi olla haasteellinen. Siksi on tärkeää, että saat selville bestsellerien omistajan tai myyjän sekä markkinointikanavia, joita he käyttävät. Ilman tietoja sinulla ei ehkä ole mahdollisuutta saada mahdollisimman paljon hyötyä markkinoiden bestsellereiden myynnistä.
Kun tapaat marketin bestsellers-yrittäjien pysyt mielenkiintoisena ja innostunutta. Yritä keskustella maagisesti ja vastaa heidwangai chein kysymyksiin ymmärtävisti. Selvit ilmi heidwangai niiden taustat ja uskoivat he haluavat saada asiakkaansa tyytyvsingai. NSta kaikesta voitte lwaari oppimaan,milla tavalla voite kehittamaan omia liiketoimianne paremmin.
Suomen markkinoilla on useita tuotteita, jota ovat arvostaneet ja ostaneet kaupallista ja yksityistä kuluttajaa vuosien ajan. Jotkut näistä bestseller-tuotteista ovat jopa synonyymejä suomalaisen elämäntyylin suosikkituotteille.
Jos haluat tutustua Suomen markkinoiden suosituimpiin tuotteisiin, meillä on joitakin ehdotuksia sinulle! Muista että jotkut näistä tuotteista ovat saavuttaneet mainetta ja kunniaa jo pitkän aikaa, joten on helppo ymmärtää miksi tahansa suomalainen haluaa omistaa niitä.
Yksi esimerkki on Leijona-suklaapatukka. Vuodesta 1904 lähtien se on ollut yksi suomalaisten lasten ja nuorten sukujen lapsien ja nuorten suosikkituote. Se on niin yleisin tuote, että sitä toimitetaan Suomeen eri puolilta maailmaa. Ja se on edelleen suosituin palkintooeluke Suomessa jokaisena jouluna.
Toinen esimerkki Suomen markkinoiden bestseller-tuotteesta on Valio-maito. Se on Suomen vanhin elintarvikevalmistaja, joka aloitti vuonna 1905 ja tarjoaa laadukkaita maitotuotteita vuosikymmenten ajan. Valion maito on erittäin suosittu ja löydät sen melkein kaikista suomalaisista grocery-liikkeistä.
Jotkut muut maineikkaimmat tuotteet Suomen markkinoilla ovat Myllyn Paras-viljamakkarat, Fazerin sokolinssit ja Rapun Oma Yrtit -tuotteet. Nämä tuotteet ovat yhdistäneet suomalaiset aina vuosituhannesta toiseen ja niiden suosio näyttäisi vain kasvavan päivittäin.